Pontianak, Aném Padam, PLN-nye Pekong

Aném (Listrik) padam alias mati udah menjadi hal sehari-hari di Negeri Pontianak - BORNEO BARAT. Begitu'lah nasébnye menjadi wilayah yang di-anak-tiri'kan oleh pusat kekuasean nkri. Entah sampai bile keee hal-éhwal yang macam ini ni belangsung di negare yang para penguase pusatnye Peka' Badak dan Buta' Lantak?
pontianak listrik Indonesia aném padam borneo PLN mati
0
Hanafi Mohan @hanafimohan
Selamat Pagi Negeri #Pontianak. Bumi Khatulistiwe cammane ga' kabarnye di pagi ini..? #BORNEO
Hanafi Mohan @hanafimohan
Bagoslah kalau cam tu. Smoge #Pontianak slalu BERSINAR. RT @abuwawan: Alhmdlh baek2 jak bg :) "@hanafimohan: Selamat Pagi Negeri... #BORNEO"
@sukma_1
Selamat Pagi dari Timur Laut Kalimantan. Salam 1Borneo RT @hanafimohan: Selamat Pagi Negeri #Pontianak. Bumi Khatulistiwe. #BORNEO
Ari Fitriyadi @Ari_Atay
#BAEK. yg tak baek aek ledeng tk jln. anem padam teros. RT @hanafimohan Selamat Pagi Negeri #Pontianak. Bumi Khatulistiwe cammane ga' kaba
Hanafi Mohan @hanafimohan
Bumi Paguntaka smoga slalu brsemangat RT @sukma_1: Slamat Pagi dr Timur Laut #Kalimantan. Salam 1Borneo RT @hanafimohan:... #BORNEO
Hanafi Mohan @hanafimohan
Klau pasal Lédéng tak jalan ngan Aném padam sih dah Tradisi tu RT @Ari_Atay: #BAEK. yg tak baek aek ledeng tk jln. anem padam teros. #BORNEO
@sukma_1
Mari Bersama Gelorakan Semangat Kedaulatan!! 1Borneo 1Citacita RT @hanafimohan: Bumi Paguntaka smoga slalu brsemangat. #BORNEO
Ari Fitriyadi @Ari_Atay
ini lah die naseb kite di #BORNEO nak di tuntot siape yg nak di tuntot? cuman bse ngeloh yak lah RT @hanafimohan Klau pasal Lédéng tak jalan
Hanafi Mohan @hanafimohan
Mari kita berkayuh baimbai demi #BorneoBerdaulat. RT @sukma_1: Mari Bersama Gelorakan Semangat Kedaulatan!! 1Borneo 1Citacita... #BORNEO
Hanafi Mohan @hanafimohan
itulah makenye. Sakét ati tak belawan kite dibuatkannye. RT @Ari_Atay: inilah die naséb kite di #BORNEO nak dituntot siape yg nak dituntot?
Dayan @dayanseptian
Tak baek, listrik mati teros a RT @hanafimohan: Selamat Pagi Negeri #Pontianak. Bumi Khatulistiwe cammane ga' kabarnye di pagi ini..?#BORNEO
Hanafi Mohan @hanafimohan
Alamak, nasébnyeee ga'. RT @dayanseptian: Tak baek, listrik mati teros a RT @hanafimohan: Selamat Pagi Negeri #Pontianak... #BORNEO
Dayan @dayanseptian
Pagi2 dah mati dah bang e.. RT @hanafimohan: Alamak, nasébnyeee ga'. RT @dayanseptian: Tak baek, listrik mati teros a RT @hanafimohan
Hanafi Mohan @hanafimohan
nak diapekan gé' lah kalau dah cam itu. RT @dayanseptian: Pagi2 dah mati dah bang e.. RT @hanafimohan: Alamak, nasébnyeee ga'.
Syahrani Zanuddin @syachranie_
Buka perusahaan listrik sorang jak RT @hanafimohan: nak diapekan gé' lah kalau dah cam itu. RT @dayanseptian: Pagi2 dah mati dah bang e..
Dayan @dayanseptian
Mcam mane nak ngidopkan mesen nye.. Solar payah carii dah RT @syachranie_: Buka perusahaan listrik sorang jak RT @hanafimohan:
Hanafi Mohan @hanafimohan
Perusaheannye tu bagosnye dikasi' name apelah ye? RT @syachranie_: Buka perusahaan listrik sorang jak RT @hanafimohan:... RT @dayanseptian:
Hanafi Mohan @hanafimohan
Disetat-setat-lah lo' mesénnye tu, baru'lah die idop. RT @dayanseptian: Mcammane nak ngidopkn mesennye. Solar payah cari dah RT @syachranie_
Dayan @dayanseptian
Bahan bakar pake' kan minya jelanta yak ye bang RT @hanafimohan: Disetat-setat-lah lo' mesénnye tu, baru'lah die idop. RT @syachranie_
Hanafi Mohan @hanafimohan
Daripade pakai Minyak Jelantah, lebéh baéklah pakai Minyak Angén. RT @dayanseptian: Bahan bakar pake' kan minya jelantah... | @syachranie_
Syahrani Zanuddin @syachranie_
Minyak tak pusing, kite kelola sorang RT @dayanseptian: Bahan bakar pake' kan minya jelanta yak ye bang RT @hanafimohan: Disetat-setat-lah
denie amiruddin @denieamiruddin
@hanafimohan memang pekong pln ni...dikasi ksmptan monopoli usaha o/ negara msh carut marut gini ngurus listrik yg jd hak hajat idop org byk
denie amiruddin @denieamiruddin
@hanafimohan @dayanseptian @syachranie_ pakai minyak lemak jak...yg biase dipakai utk ngobat luka dulu tu...
Bagak 🇵🇸 @jurdilall
Salot bwt @pt_PLN selalu za madamkan listrek, kl dah orang ngamok barok terabang abang nante tu nam yak.. Colet @hanafimohan @syahranie_
denie amiruddin @denieamiruddin
PLN tidak profesional...sebaiknya daerah sdh harus mempersiapkan diri untk mengambil peran otonomi daerah dlm hal kelistrikan
Load Remaining (17)

Comment

No comments yet. Write yours!

Login and hide ads.