"Pemilik nomor itu perempuan yang mati dibunuh" Thread Pengalaman Ditelepon Nomor Berhantu, Thread by @fiksyenshasha #memetwit

Menyeramkan
0
Fiksyen Shasha @fiksyenshasha

Pernah dengar Nombor Telefon Berhantu?? Kejadian ini benar-benar berlaku.. Baca thread ini. pic.twitter.com/geX7Ogajek

08/09/2018 16:15:22 WIB
Expand pic
Fiksyen Shasha @fiksyenshasha

Sudah jadi kebiasaan, malam minggu adalah waktu wajib untuk aku menghabiskan masa dengan rakan-rakan. Lokasi wajib sudah tentulah restoran mamak 24 jam. Ini ada kaitan dengan tabiat kami yang pukul 3-4 pagi baru nak balik rumah.

08/09/2018 16:15:23 WIB
Fiksyen Shasha @fiksyenshasha

Jadi pada malam minggu lepas, aku dan seorang rakan baik duduklah menghabiskan masa di sudut dinding kedai mamak, sambil ditemani gelas berasap dan bau tembakau. Pelbagai isu dikupas, dari seberat-berat isu Presiden Trump sampailah ke isu raya tahun ni nak bisnes apa.

08/09/2018 16:15:23 WIB
Fiksyen Shasha @fiksyenshasha

Ok, cerita lain. Itu bukan intipati penting. Apa yang penting sekarang ialah SATU isu yang kami ceritakan pada malam tersebut. Kawan aku ni biasalah, agak-agak jam dah menginjak tengah malam, mulalah dia bukak surah seram dan hantunya.

08/09/2018 16:15:24 WIB
Fiksyen Shasha @fiksyenshasha

Konon-konon nak bagi aku takut nak balik ke rumah nanti. Tapi aku tak adalah tutup telinga tak mahu dengar.

08/09/2018 16:15:24 WIB
Fiksyen Shasha @fiksyenshasha

Aku alu-alukan dia membuka cerita sebab,’(Tambahan pula, menurut kawan aku ni cerita yang akan dia ceritakan ni cerita benar dan sahih.

08/09/2018 16:15:24 WIB
Fiksyen Shasha @fiksyenshasha

"Fiq, kau tahu tak dalam dunia ni wujud satu nombor telefon misteri.."

08/09/2018 16:15:25 WIB
Fiksyen Shasha @fiksyenshasha

Lebih kurang begitulah mukadimahnya. Aku nyalakan sebatang rokok tanda teruja nak mendengar. Terus aku duduk tegak memberi perhatian kepada cerita dia. Si kawan aku ni menambah lagi.

08/09/2018 16:15:25 WIB
Fiksyen Shasha @fiksyenshasha

"Aku boleh bagi nombor ni dekat kau, dan kau boleh cuba call. Tapi aku tak bertanggungjawab atas apa yang jadi kat kau lepas tu. Nombor telefon ni memang berhantu!"

08/09/2018 16:15:26 WIB
Fiksyen Shasha @fiksyenshasha

Aku jadi inzal nak tahu lebih lanjut. Apa yang misteri sangat pasal nombor telefon tu? Memang seram. Beberapa kali jugaklah bulu roma dan tengkuk aku meremang ketika dia bercerita.

08/09/2018 16:15:26 WIB
Fiksyen Shasha @fiksyenshasha

Menurut beliau cerita ini benar-benar terjadi kepada dirinya, membuatkan dia sampai sekarang taubat tak nak call lagi nombor telefon misteri tersebut. Dah kenapa dengan nombor tu dan milik siapa? Ok begini ceritanya.

08/09/2018 16:15:27 WIB
Fiksyen Shasha @fiksyenshasha

Cerita ni berlaku pada tahun 1992, masa tu aku baru berumur 12 tahun. Aku ni gemar sangat berkawan dengan budak-budak besar. Selalu sangat aku join abang-abang aku dan kawan-kawannya pergi berjalan-jalan.

08/09/2018 16:15:27 WIB
Fiksyen Shasha @fiksyenshasha

Walaupun jarak umur aku dan abang-abang aku jauh, tapi itu bukan penghalang. Dah memang aku suka berkawan dengan budak-budak besar.

08/09/2018 16:15:28 WIB
Fiksyen Shasha @fiksyenshasha

Kalau mereka tengah melepak selepas meronda-ronda naik motor, aku akan turut sama join. Kadang-kadang aku tak faham sangat apa yang mereka bualkan. Tapi itu tak jadi hal. Berkawan dengan mereka semua best.

08/09/2018 16:15:28 WIB
Fiksyen Shasha @fiksyenshasha

Seperti biasa pada waktu petang aku akan datang port mereka melepak dan duduk menyibuk-nyibuk di situ. Tekun aku mendengar mereka berborak sambil mencangkung menguis-guis tanah dengan ranting kayu.

08/09/2018 16:15:28 WIB
Fiksyen Shasha @fiksyenshasha

Aku cuba lukis gambar ayam tapi yang jadinya zirafah. Sampai lah aku terdengar mereka semua berbual tentang nombor telefon. Ranting tadi aku terus letak. Cerita ni macam menarik untuk diambil tahu.

08/09/2018 16:15:29 WIB
Fiksyen Shasha @fiksyenshasha

Muka mereka masing-masing serius. Salah seorang kawan abang aku telah bercerita tentang nombor telefon misteri. Yang 'menariknya' nombor telefon misteri ini wujud, berfungsi boleh dihubungi. Cuma, sedia atau tak kita nak dengar suara 'si dia' menjawab panggilan di hujung talian?

08/09/2018 16:15:29 WIB
Fiksyen Shasha @fiksyenshasha

Menurut beliau nombor tersebut kepunyaan seorang wanita yang telah mati dibunuh. Dari mana dia dapat info tidak pula kami ketahui. Tambah beliau lagi, jika panggilan kita tidak berjawab atau tidak diangkat, 'si pemilik' nombor telefon akan menghubungi kita semula.

08/09/2018 16:15:30 WIB
Fiksyen Shasha @fiksyenshasha

Waktu itu kena get ready lah untuk dengar suaranya yang memang sangat 'tidak selesa' untuk di dengar. Tahun 90'an rata-ratanya masih menggunakan telefon rumah dan telefon awam.

08/09/2018 16:15:30 WIB
Fiksyen Shasha @fiksyenshasha

Jadi kita tidak dapat ketahui siapa yang membuat panggilan, lainlah jika di telefon bimbit. Boleh nampak nombor si pemanggil tertera di skrin telefon.

08/09/2018 16:15:31 WIB
Fiksyen Shasha @fiksyenshasha

Waktu itu aku terdengar dengan jelas nombor telefon misteri yang kawan abang aku sebutkan. Aku tak bawa pen, jadi aku mengingatnya di dalam kepala. Balik sahaja di rumah, aku terus catit di buku nota kecil.

08/09/2018 16:15:31 WIB
Fiksyen Shasha @fiksyenshasha

Aku tenung semula nombor telefon yang aku tulis. Kenapa aneh sangat nombornya? Di kawasan aku tak ada nombor telefon yang sebegini, bermula dengan pangkal 8. Malas nak fikir lanjut, aku pun simpan buku nota kecil itu dalam simpanan yang selamat.

08/09/2018 16:15:32 WIB
Fiksyen Shasha @fiksyenshasha

Abang aku pun tak tahu aku catit nombor telefon ini. Pernah juga aku tanya kepada dia sama ada benarkah nombor telefon tersebut berhantu. Abang aku hanya menggeleng, dia pula nampaknya macam tak berminat nak tahu lebih mendalam lagi tentang nombor itu.

08/09/2018 16:15:33 WIB
Fiksyen Shasha @fiksyenshasha

Badri tu bukan betul sangat pun, entah-entah dia saja reka cerita." Itu jawapan abang aku. Aku terdiam. Dalam hati, aku memang rasa curiga sangat. Perasaan nak tahu tentang misteri nombor telefon tersebut meluap-luap.

08/09/2018 16:15:33 WIB
Load Remaining (22)

Comment

No comments yet. Write yours!