Chirpstory will close the service later this year. At the end of September, you will not be able to post stories or comments.

Keberatan Lihat Pramugari Air Asia Pakai Rok Terlalu Pendek & Belahan Dada Kelihatan, Penumpang Asal New Zealand Kirimi Surat

Seragam pramugari Air Asia seminim itu ya?
3
Ammar Taha @ayohmad

Teguran seorang penumpang dari New Zealand 🇳🇿 terhadap pemakaian pramugari AirAsia . pic.twitter.com/v5WWpblG1j

16/01/2018 00:24:50 WIB
Expand pic
senpai sempoi @sensempoi14

@ayohmad eh uniform Air Asia tu mengikut syariat MAS je y x ikut syariat...hehehe...tp aku pelik xde pulak org malaysia komplen psl air asia y diorg dok sibuk pakaian pramugari MAS je...setakat ni x penah lg aku dgr org luar komplen psl uniform MAS tp org malaysia sndri y dok bising...

16/01/2018 13:49:45 WIB
H @nadiasyahira_

@sensempoi14 @ayohmad Yela tapi pramugari mas kira sopan la sbb tutup semua walaupun hakikatnya baju ketat dan kain terbelah lol.Ni bukan kira syariat ke apa tapi mat saleh tu rasa macam baju pramugari air asia tu tak sesuai la sbb terdedah sgt. Tu maksud dia sebenarnya.

16/01/2018 13:58:35 WIB
다이아나 @mxrdxx4

@ayohmad Mesti pramugari tu nak tarik perhatian dengan menampakkan objek bulat tersebut. Maka dengan itu, dapatlah mereka menjadi bini omputih serta ongkaye.

16/01/2018 12:41:53 WIB
daisy :) @Nadiafareeda_

@babyaprils @ayohmad They must wear the red uniforms as instructed. This has nothing to do with the 'pramugari' trying to get attention whatsoever :)

16/01/2018 13:04:38 WIB
two test tickles🇲🇾🇦🇱 @__ahan___

@Nadiafareeda_ @babyaprils @ayohmad Yes. But the fact that a Malaysian-based company would allow such a rule to be imposed on it's employees (especially those who are muslims) shows how problematic the issue is.

16/01/2018 14:12:11 WIB
Namikaze Minato @TheOnlyHokage

@ayohmad Polisi tu sebenarnya rahsia kenapa tambang @AirAsia kekal murah. Kos pramugari untuk beli kain sangat minimum. Lagi singkat skirt lagi murah tambang. Harap tahun ni lagi singkat mana tahu boleh fly dengan RM1. @tonyfernandes

16/01/2018 14:20:55 WIB
Addabakes @AddaRamdzi

@ayohmad @_shaminn_ Sebenarnya ada je orang Islam tegur tapi kena kecam. Dia nak omputih gak tegur baru tak kata pikiran kolot.

16/01/2018 15:02:06 WIB
Outer Well @outerwell

@nadiasyahira_ @sensempoi14 @ayohmad Benarlah sis. Bodoh orang, kita tak boleh nak jangka.

16/01/2018 14:29:39 WIB
sembang @sembanglahkau

@ayohmad @gangsterpadu Taliban pulak mat saleh ni. Must be a feminist.

16/01/2018 12:58:24 WIB

Comment

No comments yet. Write yours!