0

Dari Negeri Malaysia

Putri Nisha, seorang gadis di Malaysia baru saja kehilangan tunangannya, Zabani Zakaria, seorang anggota polisi yg tewas dalam sebuah kecelakaan di jalan dekat Sungai Petani, Kedah pada 30 Juli lalu.

Meninggalnya Zabbani membawa luka yang mendalam untuk Nisha. Pasalnya, Zabani sejak awal selalu mengunggah status mengenai kematian.

Guyonan Zabani yang bilang kalau dirinya meninggal, foto yg dipakai akan seperti ini.

"Selalu lihat berita, kan? Jika ada anggota polisi menjadi korban dalam mempertahankan negara, kira-kira fotonya akan seperti ini (foto Zabani dalam seragam polisi). Zabani dalam kenangan. hehehe."

Dia juga sempat mengucapkan salam perpisahan kpd isterinya..

"Puteri Nurul Nisha, setahun kamu bersama saya. Tapi kamu tetap tahan dengan perangai saya. Selama ini pahit manis kita tempuh bersama. Saya harap kamu perjuangkan terus ukhuwah ini walaupun saya jauh dari kamu. Meski mungkin tidak ada berita mengenai saya, saya harap kamu bersabar dalam penantian.

Jaga diri kamu ya. Andai ada kabar duka sekalipun, umur saya tidak panjang, anggap saja takdir Allah sampai di sini saja. Kamu harus ridha dan ambil hikmahnya. Saya percaya ada yang terbaik untuk Nisha. Maafkan segala khilaf saya sejak kita mulai kenal hingga saat ini.

Zabani bahkan pernah pasang status dimana dirinya seolah2 sudah meninggal dan orang2 sedang datang melayat jenazahnya. Merinding!

"Banyak sekali yang ziarahi saya tapi saya sedih kenapa mereka semua menangis? Mereka semua orang baik. Mandikan saya dengan sabun, airnya sejuk lagi. Mereka taburkan bedak di badan saya dan setelah itu memakaikan saya wewangian. Sangat wangi, baunya seperti air bunga mawar. Saya dapat baju yang warnanya putih bersih.

Mereka baik sekali karena solatkan saya tapi saya tak tahu bagaimana harus berterima kasih. Setelah itu mereka mengantar saya ke rumah baru saya. Tapi rumah baru saya ini sunyi, tidak ada orang lain yang menemani. Gelap lagi. Tolong saya, saya takut duduk seorang diri. Tapi ini memang sudah takdir saya harus ke rumah ini.

Allah lebih menyayangi saya. Kamu ridha saja. Nanti selalu ziarahi rumah baru saya, ya? Bawa sedikit air dan bunga untuk ditabur di rumah saya ini. Tapi jangan lupa, saya ingin Al-Fatihah dari kamu dan sedikit doa agar saya tenang dan tidak sunyi dalam rumah baru saya ini."

Foto terakhir yang diunggah sang suami..

IzahKrie Al fatihah..sabaq ya puteri nisha..mungkin ada hikmahnya

Arlinda Bikhairi al-fatihah...semoga rohnya ditempatkan dikalangan org2 yg beriman...amin.

Cahaya Damia Al fatihah tabah ye puteri nisha.....sy pun pnh rs 6thun yg lps...sy fhm ap yg awk rs skrg...smg arwah dtmptkn d tmpt org2x beriman...sllu la berdoa utk arwah

Fatien Fatihah sedihnyaa akk sabar dan tabah ok . saya baca ni pun sedih .

Login and hide ads.